Sunday, November 20, 2011

Persembahan Khidmat Masyarakat di Laman Santai, Istana Budaya.

Pada 19 November 2011, pasukan Gamelan dan Wind Orchestra SMSS telah membuat persembahan di Laman Santai Istana Budaya, Kuala Lumpur pada jam 8.30 malam hingga 11.30 malam. Pasukan Gamelan SMSS terlebih dahulu membuat persembahan yang amat menarik sebelum pembukaan majlis itu. Pasukan Gamelan telah menyampaikan 3 buah lagu dan sebuah tarian Togok.

Wind Orchestra SMSS telah menyampaikan 8 buah lagu seperti lagu Lady Gaga, Manusia, Itulah Sayang, Malaysian Medley, Hawaii Five O, Pirate Of The Caribean, Abba dan Latin Celebration. Persembahan ini turut diserikan oleh artis tempatan seperti Dina, Dior dan Wani.

Sambutan yang diberikan oleh masyarakat sekeliling amat menggalakkan terutamanya dari pihak ibubapa, Sekolah Berasrama Penuh dan pelajar-pelajar dari sekolah lain. Hujan yang turun semenjak petang tidak menjadi penghalang kepada kemeriahan persembahan yang diberikan oleh pasukan Gamelan dan Wind Orchestra SMSS.

Ini merupakan salah satu persembahan program khidmat masyarakat luar dari pasukan Wind Orchestra dan Gamelan SMSS untuk tahun 2011. Program ini telah dijayakan oleh 53 orang pelajar dari pasukan Wind Orchestra dan 15 orang pelajar Gamelan.

Pihak SMSS mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua pihak yang telah menjayakan program ini secara langsung atau pun tidak langsung. Sokongan yang telah diberikan menjadi kekuatan kepada pasukan Gamelan dan Wind Orchestra SMSS untuk menjayakan persembahan di masa akan datang. Terima kasih semua !!!



No comments: